HSB Förvaltare
Droppande kranar, stopp i avloppet, klotter på̊ fasaden, lampor som inte fungerar. Listan kan göras lång kring vad som kan hända…
Dessa är några av de ting vi sällan kommer ifrån och är något vi kan stöta på i vår gemensamma fastighet på här på Essinge Brogata 39.
Det finns väldigt mycket som kan strula, men för att råda bot på detta så smidigt som möjligt för föreningen och även alla vi medlemmar så anlitar Brf Dammsugaren 10 HSB för allt rörande vår fastighet och dess gemensamma ytor.
Med HSB så har vi alla medlemmar en personlig och professionell fastighetsskötare som tar hand om vår gemensamma fastighet och dess gemensamma ytor, från det lilla till det stora.
Då HSB har stor kännedom kring vår fastighet på Essinge Brogata 39, så kan vi medlemmar lite mer luta oss tillbaka och känna att saker kommer att fungera i vår gemensamma fastighet och våra gemensamma lokaler.
En bostadsrättsförening innebär mycket jobb och ansvar för både medlemmar och vald Styrelse och det finns inte jämt tid att fördjupa sig i varje detalj kring hur vi sköter och förvaltar vår gemensamma fastighet.
Därför så använder vi i Brf Dammsugaren 10 av HSB rörande både vår ekonomiska förvaltning och fastighetsförvaltning
HSB har en gedigen lista på vad det är för leverantörer vi inom Brf Dammsugaren 10 använder när det kommer till våra gemensamma utrymmen och Styrelsen försöker konstant att mappa denna lista av leverantörer emot vad det eventuellt kan finnas för behov för alla oss medlemmar när det kommer till att ta in entreprenad, oavsett om det gäller mindre eller större ombyggnationer, elinstallation, VVS-installation osv.
Så om det finns några frågor eller funderingar, så är HSB ett bra alternativ att kontakta, självklart så svarar även Styrelsen på eventuella frågor på dammsugaren10@gmail.com eller i Facebookgruppen och hjälper till så gott det går.
Fastighetsskötsel
HSB:s fastighetsskötare gör regelbundna ronderingar i vår fastighet där de kontrollerar vad som behöver göras gällande den dagliga skötseln av vår fastighet, ser till att allt rörande vår undercentral fungerar som det ska så vi som medlemmar har ett bra flöde av värme i våra element, bra och varmt tappvatten, belysning i våra gemensamma utrymmen och så mycket annat man ibland inte tänker på utan bara förutsätter ska fungera.
HSB ser till att åtgärda funna problem så snabbt och smidigt som möjligt så att det inte drabbar oss medlemmar i någon större utsträckning.
Styrelsen följer kontinuerligt upp alla de ärenden som strömmar in till HSB och skulle något hända så kontaktar du som medlem enkelt HSB på nedan kontaktuppgifter.
HSB-kontakt:
Frågor och svar: www.hsb.se/stockholm/kontakt
För snabbast möjliga hjälp vid ett fel i din lägenhet eller i
gemensamt utrymme: Gör en felanmälan på www.hsb.se/felanmälan
Vid allvarliga fel som inte kan vänta till kontorstid – kontakta
fastighetsjouren: 08-695 00 00
För personlig service: 010-442 11 00